A avea un site înseamnă că poți fi găsit de mai mulți clienți și ei pot conștientiza prezența ta. Aproape orice afacere are propriul ei site, deoarece clienții lor au tendința să verifice online produsele furnizate, serviciile și potențialii vânzători.

Indiferent de vânzarea directă sau indirectă a produselor sau serviciilor online, site-urile sunt o modalitate de a dezvolta credibilitate în rândul audienței. Astfel nu mai e rentabil să ai o afacere fără prezență în mediul online.
De cele mai multe ori, dacă ai demarat o afacere, este de la sine înțeles că trebuie să ai un site, pe care să-l și optimizezi. Astfel, șansele de a alcătui și dezvolta o bază de clienți noi, vor crește semnificativ. Trebuie să te asiguri că potențialii tăi clienți vor putea să te găsească online și să afle despre tine.

Mai jos găsiți 5 ponturi importante pentru a creea și optimiza site-ul afacerii voastre:

1. Stabilește scopul site-ului tău.

Mai întâi de toate, decide care este scopul inițial al site-ului. Care este obiectivul lui pentru tine si pentru vizitatori? Site-ul furnizează informații generale despre afacerea ta sau este o platformă pentru comerțul online? Dacă vrei să postezi articole și informații utile pentru potențiali clienți, utilizatorii ar trebui să navigheze cu ușurință pe site. Este un pas important, să definești aceste aspecte.

În al doilea rând, trebuie să decizi cu atenție numele domeniului tău pentru că va trebui să îl împărtășești clienților și cumpărătorilor tăi. Ar trebui să fie ușor de retinut și să nu genereze nicio confuzie.

În al treilea rând, vei avea nevoie de un server cu găzduire de calitate, pentru a te asigura de buna funcționare a site-ului și a e-mailurilor.

În al patrulea rând, un site bun are mai multe pagini dedicate diferitelor aspecte ale afacerii tale, cu conținut relevant și original.

2. Ai grijă să ai un design responsive.

Design-ul responsive al unui site este abilitatea lui de a reacționa la diferite dimensiuni ale ecranului dispozitivelor utilizatorilor, mai exact, abilitatea lui de a se ajusta în funcție de orice mărime a ecranului. Din cauza unui trend semnificativ în utilizarea smartphone-urilor, acestea pot fi folosite și în căutările pe internet, accesarea rețelelor de socializare, tranzactii bancare, cumparaturi online etc.

În prezent, mai mult de 50% din toate verificările online, se desfășoară cu ajutorul dispozitivelor mobile.

Așadar site-ul tău trebuie să fie mobile-friendly. De cele mai multe ori, conform ultimelor recomandări din partea Google, site-urile online trebuie să aibă un design responsive. Mai nou mobile-friendly este un factor de sortare în rezultatele căutării.

Cu alte cuvinte, Google recompensează site-urile online care sunt optimizate complet pentru platformele telefoanelor mobile.

3. Îmbunătățește viteza de încărcare a paginii.

Viteza de încărcare a paginii este deasemenea inclusă în lista factorilor care îmbunătățesc gradul de căutare pe Google. Ai văzut și tu cât de frustrant este să aștepți prea mult până se încărca o pagină. În timp ce numărul utilizatorilor de internet se mărește, încărcarea lentă a paginilor este sporită și asta întrerupe și mai mult experiență virtuală a utilizatorului. De aceea este important să îți faci un site cât mai rapid și accesibil.

Cum vei îmbunătăți viteză de încărcare a paginii site-ului tău? Uite niște aspecte la care poți lucra:

a. Realizează modificările de cod necesare astfel incât să ai o notă cât mai bună în Google Page Speed.

b. Realizează modificările în site astfel incât să îndeplinești cât mai multe criterii ale SEOPTIMER.

c. Schimbă versiunea de PHP cu cea mai nouă – PHP7,aceasta va oferi site-ului tău de știri o accelerare necesară încât vei putea să îmbunătățești timpul virtual de încărcare.

d. Mărește resursele serverului de găzduire. Majoritatea serviciilor de găzduire de la noi din țară oferă foarte puține resurse pe server, care sunt impărțite cu alte sute de site-uri.

e. Foloseste tehnologii avansate de Caching. Noi folosim cu succes Cloudflare.

4. Postează conținut nou în mod frecvent.

În 1996 Bill Gates a scris un eseu intitulat “Content is king” în care el a zis ”Continutul este ceea ce va genera majoritatea banilor pe internet, așa cum a fost în trecut cazul transmisiunilor TV.” A fost adevărat atunci și este și acum.

Astăzi, conținutul care este nou, relevant și informativ, este cel care clasează, obține trafic, schimbă și contribuie către formarea unei noi baze de clienți.

Site-ul tău este o entitate care respiră și conținutul nou permite o interacțiune între vizitatori, clienți și motoare de căutare. Cu cât postezi mai frecvent pe blog sau alte secțiuni din site, articole și adaugi pagini noi pe site-ul tău, cu atât mai frecvent va fi vizitat site-ul tău de motoarele de căutare.

5.Utilizează tehnici “call to action” eficiente.

Nu este suficient să obții trafic ridicat pe site-ul tău. Este deasemenea important ca acel trafic să fie relevant și să știi ce vrei să facă oamenii pe site. De exemplu ei pot fi îndemnați la anumite acțiuni:  “Descarcă”,“Inscrie-te acum”, “ Deschide-ți un cont”. Acestea sunt apeluri la acțiuni care îi îndeamnă pe utilizatori să facă ceva. De aceea trebuie să alegi cuvinte potrivite care pot acționa ca declanșatoare psihologice în rândul audienței tale.

Fără o conexiune vizitatorii, ei nu vor avea nici o acțiune pe site-ul tău și nu vei avea conversii.

Concluzii:

Datorită importanței crescute a mediului online actual, site-ul tău nu ar trebui doar să îți descrie afacerea, dar să și reflecte valoarea și credibilitatea. De aceea este important mai mult că oricând să îți construiești corect și să-ți optimizezi site-ul.