Optimizarea pentru motoarele de căutare este un proces necesar oricărui site. Nu trebuie să fii un expert SEO pentru a ști ce e nevoie să fie implementat.
Mai jos sunt 6 pași prin care poți să îți îmbunătățești performanţa SEO pentru site-ul tău!
1. Să știi cum să-ți identifici clientul
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să te gândești la audiența ta. Ce cuvinte cheie va căuta? Ce alte site-uri online vor vizita ei? Cum pot ajunge cel mai repede la site-ul tău?
Dacă nu îți înțelegi audiența, organizarea site-ului tău online va fi mult mai grea.
Puncte cheie:
- Gândește-te exact la ce anume vor căuta utilizatorii pe site-ul tău.
- Încearcă să te gândești la modalități pentru divizarea pieței că să obții țipare diferite de identificare.
- Cercetează-ți competitorii – observă cum își atrag vizitatorii pe site-ul lor și cum poți adopta acele strategii pentru site-ul tău.
2. Conținut relevant și folositor
Când scrii conținut pe site-ul tău online, menține-l concis. Textul tău are două scopuri: să atragă cititori și să fie văzut ca pagini de suport pentru motoarele de căutare. Fii sigur că ai cuvinte cheie relevante în conținutul pe care intenționezi să îl distribui.
Puncte cheie:
- Nu supraîncărca o pagină cu text. În legătură cu acest aspect, nici nu te baza numai pe grafică. Pagina ta ar trebui să alcătuiască o balanță bună între cele două.
- Pentru strategia SEO, asigură-te că utilizezi cuvinte cheie relevante și include link-uri atât interne cât și externe. Toate aceste elemente ajută întărirea optimizarii tale SEO.
- Actualizează-ți cu regularitate conținutul. Dacă subiectul devine irelevant, dacă un link nu mai funcționează sau utilizarea paginii scade considerabil, este timpul să iei în considerare înlocuirea conținutului expirat.
3. “Schema Markup”
“Schema Markup” este nucleul tehnologic al SEO. Ea furnizează structura pentru site-ul tău, facilitează calea motoarelor de căutare să găsească informații relevante și dacă sunt folosite corect, pot ajuta la sporirea ratei de accesare a site-ului tău.
În funcție de ce tip de site ai, există multe feluri de scheme diferite pe care le poți utiliza și care îți pot îmbunătăți apariția pe paginile în rezultatele motoarelor de căutare (SERPs). Schemele lucrează pentru a clarifica conținutul tău și cu cât acesta este mai clar, cu atât clasificarea SEO este sporită.
Puncte cheie:
- Include în schema ta cât de multă informație poți. Cu cât poți include mai multă informație, cu atât mai bine. Colajul bogat pe care îl creezi pentru afacerea ta pe SERPs va fi mult mai detaliat și informativ. Totuși, dacă folosești informație incorectă sau date suprasolicitate, colajele tale vor dispărea și clasificările tale SEO vor scădea.
- Există multe agenții de marketing online care oferă ajutor că să îți poți implementa propria ta schemă. În cazul nostru, ne poți contacta și iți vom oferi un audit gratuit asupra site-ului tău.
4. Site accesibil pe telefonul mobil
Potrivit Invesp, la sfârșitul lui 2018, mai mult de 2 mld.de utilizatori de smart phone-uri vor efectua tranzacții cu ajutorul telefonului mobil și 95% din utilizatori caută informații locale despre o afacere, înainte de a o vizita.
Aceste statistici despre utilizarea sporită a telefoanelor mobile, înseamnă că site-ul tău online trebuie să fie optimizat complet atât pentru utilizatorii de computer cât și pentru telefoane mobile.
O diferență majoră care poate deveni greu de administrat, este diferența de dimensiune a ecranului. Dacă informația nu este codificată corect, citirea știrilor de pe ecranul telefonului mobil poate deveni dificilă și poate îndepărta utilizatorii de la site-ul tău.
În completare, investește timp și în construirea unei versiuni AMP (Accelerated Mobile Page) sau dezvoltarea CMS-ului.
Puncte cheie:
- Profită de aplicațiile de indexare astel încât conținutul să fie ușor de localizat.
- Încearcă să scazi numărul de URL-uri sau redirecționări. Utilizatorii de telefoane mobile consideră că este mai ușor să localizezi conținut pe o pagină decât să cauți în mai multe pagini. Chiar dacă trebuie să dea scroll ceva mai mult, tot este mai ușor decât să acceseze alte pagini.
- Asigură-te că site-ul tău este responsive.
5. Meta-taguri
Meta-tagurile sunt critice pentru motoarele de căutare și utilizatori. În timp ce clasificările meta nu au un impact la SEO, au un impact asupra ratelor de accesare sau CTRs. Cu cât este mai atractiv și clar conținutul meta tag, cu atât probabilitatea este mai mare să fie vizitată pagină ta și asta va ajută la dezvoltarea clasificărilor generale SEO.
Puncte cheie:
- Fiecare pagină de pe site-ul tău ar trebui să aibă meta-taguri unice. Dacă paginile au aceleași meta-taguri, nu ajută utilizatorul să găsească ceea ce caută și de asemeni îngreunează organizarea unei schițe a site-ului cu un conținut relevant.
- Meta-tag-urile au limitări de caractere. Asigură-te că nu depășești aceste limite, dar nici că vei coborî prea mult sub limită. Un meta-tag prea scurt este la fel de nociv unul prea lung. Titlurile pot conține un maxim de 62 de caractere. Descrierile pot conține un maxim de 156 de caractere. Heading-urile prezente în conținutul text trebuie să fie prezente în mod corect ( 1 x H1, oricâte H2 si oricâte H3).
6. Optimizarea timpului de încărcare
Google pune mare preț pe viteza de incărcare a unui site. Cu cât aceasta este mai mică cu atât îl poziționează mai bine.
În acest sens am detaliat acest aspect în articolul de aici: Cât de rapid trebuie să fie site-ul tău in 2019?