Optimizare SEO

Cât de rapid trebuie să fie site-ul tău în 2020?

Google preferă atât de mult site-urile rapide încât a lansat acum 2 ani  ”mobile first index”. “Viteza de încărcare a site-ului”, spune Google, este un factor de referință în căutarea pe dispozitivele mobile.

Un site rapid înseamnă o bună experiență pentru utilizator și un utilizator satisfăcut duce la o rată mare de conversie.

Ce trebuie făcut pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului pe site-ul tău?

Actualizarea a avut loc in iulie 2018, așa că pregătirea site-ului tău nu trebuie să mai aștepte. Google este determinat să se concentreze pe site-urile care au o mai mare optimizare pentru mobil, așa că a sosit momentul în care companiile trebuie să se asigure că site-urile lor oferă o experiență plăcută atât pe desktop cât și pe mobil. Dacă nu vei face acest lucru, o vor face competitorii tăi și Google va lua în considerare acele site-uri în detrimentul tău.

Site-urile încete reprezintă o experiență proastă pentru utilizator și Google susține experiențele bune de navigare. Google recomandă să folosești noul raport actualizat al Vitezei Paginii  pentru a monitoriza viteza site-ului tău și a-l îmbunătăți când este necesar.

Cât de rapid trebuie să fie site-ul tău în 2020?

Din punct de vedere istoric, majoritatea s-au concentrat spre a realiza o încărcare cât mai rapidă pentru versiunile desktop ale site-ului, dar acum Google va ține cont mai mult de încărcarea site-ului pe mobil. Odată cu aceste schimbari de algoritm, companiile trebuie să se îndrepte mai mult în această direcție.

Ne puteți contacta dacă sunteți interesați de un audit gratuit al vitezei site-ului și vă vom ajuta cu plăcere.

Fiecare secundă contează!

Chiar dacă nu consideri că încărcarea paginii va afectea clasificările Google suficent cât să conteze, trebuie să ții cont și de experiența utilizatorului pe site-ul tău. Studii recente despre viteza de încărcare au demonstrat:

  • Cu fiecare secundă peste primele 5 secunde, probabilitatea ratei de respingere crește cu 90%.
  • 5 secunde sau mai puțin este o viteză decentă.
  • 3 secunde sau mai puțin este ideal.
  • 2 secunde – 47% din consumatori se așteaptă ca o pagină online să se încarce în mai puțin de 2 secunde.

Site-urile pe mobil:

1. Timpul de încărcare a paginii pe mobil și performanța ratei de respingere afecteaza SEO-ul unui site.

2. Paginile pe mobil sunt afectate de un timp mai lung de încărcare decât paginile pe desktop.

3. Volumul utilizatorilor online pe smartphone este în prezent mai mare de 50%.

4. Google s-a concentrat mereu pe experiența utilizatorului.

5. Google se axează în special pe experiență utilizatorului de smartphone de când a introdus AMP (Accelerated Mobile Pages). Gândește-te la utilizarea site-urilor pe smartphone ca la un schimb de date între site și vizitatori. Cu cât datele (site-ul) sunt descărcate mai rapid în dispozitivele vizitatorilor cu atât experiența e mai placută.

7 modalități pentru a micşora timpii de încărcare ai site-ului tău

1. Găzduiește site-ul pe un server rapid.

2. Asigurate că ai un IP unic.

3. Ai grijă să ai un cod curat.

4. Încarcă imagini de fundal prin CSS extern.

5. Optimizează-ți imaginile.

6. Redu spațiile goale și tag-urile comentariilor.

7. Înlătura META tag-urile și conținutul care nu este necesar.

În concluzie, recomandăm companiilor ce au un site să observe și să optimizeze viteza și timpii de încărcare al acestuia și să remedieze ratele de respingere. Folosiți opțiunile disponibile pe Google ca Page Speed Insights Tool și Search Console pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului pe mobil.

Probabil că site-ul tău are o viteză “decentă”. Dacă Page Speed Tool arată că site-ul tău este “incet”, ar trebui să acționezi imediat și să începi optimizarea lui pentru dispozitivele mobile. Scopul site-ului tău este ca utilizatorii să poată realiză ce și-au propus, rapid și eficient. Dacă site-ul tău poate realiza asta, vei putea evita penalizarea din partea algoritmului Speed Update în legătură cu performanță paginii online și termenii ei despre experiența pe mobil.

Dacă site-ul tău pe un dispozitiv mobil ajunge în categoria acelora care au nevoie de 5 secunde sau mai mult pentru încărcare, vei putea pierde 90% dintre toți vizitatorii și astfel majoritatea clienților.

Reține că Google este concentrat pe experiența utilizatorului și consumatorii au tot mai puțină răbdare aștepte încărcarea paginilor web pe telefoanele lor.

Datorită acestor aspecte, site-urile optimizate se vor poziționa mai bine în rezultatele căutărilor pe cuvintele cheie de interes.

Lasa un comentariu

English EN Romanian RO