Marketing Online

Cum sa ramai competitiv in mediul online pe timpul Pandemiei?

Epidemia de Coronavirus este în centrul atenției în toate mediile de informare. Antreprenorii își dau seama că nu trebuie doar să se îngrijoreze de ei înșiși și de cei dragi, ci și de afacerile lor. Deși nu poate părea o prioritate să luați legătura cu agenția de web design care se ocupă de site, trebuie să vă gândiți că nicicând mediul online nu a fost mai important ca acum și că cine face primul schimbările are mereu un avantaj.

Totul s-a întâmplat rapid, iar antreprenorii care nu sunt obișnuiți cu schimbările bruște, resimt din plin efectele negative ale acestei crize. Afaceri închise cu totul pe perioada stării de urgență, contracte anulate, reduceri de personal, probleme la încasarea banilor, scăderea numărului de comenzi, scăderea interesului față de afacere, sunt doar câteva dintre elementele noi cu care afacerile au început să se confrunte într-un timp foarte scurt.  Toate aceste semnale indică și schimbările pe care afacerile care rămân în piață vor trebui să le facă.

 Fără îndoială mediul online este mai important ca oricând. El permite multor afaceri să își reconfigureze activitatea astfel încât să rămână în continuare profitabile sau să nu piardă legătura cu audiența lor.

Aici intervine creativitatea și originalitatea fiecărei afaceri. Începem să îi vedem pe primii care fac acest lucru cu succes: piese de teatru și evenimente fără spectatori transmise live pe rețelele sociale, turnee sportive virtuale (tenis, ciclism), podcast-uri de la distanță, cursuri online și lista poate continua.

Având în vedere că agenția noastră este specializată în mediul online, vă propunem următoarele sfaturi pentru a vă îmbunătăți strategia web pe perioada pandemiei și care vă vor ajuta, fără îndoială, și după ce ea va trece.

sfaturi promovare online

 #1 Mută-ți afacerea în online!

În afară de câteva segmente de business care înregistrează vânzări în creștere, restul afacerilor încep deja să resimtă efectele distanțării sociale ale clienților lor.

Este momentul potrivit să începi să îți vinzi produsele cu ajutorul unui magazin online sau sa iti prezinti serviciile cu ajutorul unui site de prezentare. Pentru a avea repede si bine siteul gata, cu costuri minime, îți recomandăm folosirea unui CMS (Content management system). WordPress este cel mai folosit CMS din lume pentru magazinele online si site-uri de prezentare.

Deși poate părea simplu să creezi un site cu ajutorul unui CMS, îți recomandăm să apelezi la o agenție de web design, astfel vei avea rezultatele dorite într-un timp scurt, iar specialiștii pot fi atenți și la o multitudine de aspecte tehnice pe care tu nu le cunoști.

Simplă creare a unui site nu este însă suficientă, vei descoperi o concurență nouă care face asta deja dinainta ta. Strategia și originalitatea în promovare sunt acum esențiale. Despre acestea am detaliat mai jos la punctul #3.

#2 Automatizează procesele magazinului tău online.

Un magazin online, când începe să aibă vânzări, poate reprezenta o problemă pentru mulți antreprenori la început de drum. Dacă procesele nu sunt puse bine la punct, vor exista imediat clienți nemulțumiți pentru comenzi nelivrate, produse care nu sunt în stoc, probleme cu curierii sau cu plățile online. Pe lângă nemultimirea clienților, acestea pot atrage sancțiuni și din partea autorităților, care pot închide la propriu o afacere ce tocmai începuse să aibă vânzări.

Automatizarea proceselor te scăpa de bătăi de cap și de angajați în plus.

Dintre automatizările care se pot face rapid enumerăm:

 #2.1 Plata cu cardul în site

Se face printr-un procesator de plăți care se ocupă pentru tine de tot procesul de plată. Netopia Mobilpay și payU sunt cei mai mare procesatori de plăți cu cardul de la noi din țara care oferă integrări cu magazinele online. Ei oferă de asemenea și plăți prin sms sau prin transfer bancar. Mai multe detalii găsiți la ei pe site.

Pentru această integrare e nevoie să semnezi un contract cu procesatorul de plăți și să apelezi la specialiștii tăi web pentru implementarea scripturilor necesare.

  #2.2 Generarea automată a facturii

Atunci când ai multe comenzi e important să se genereze și să se trimită automat facturile proforme sau fiscale, după încasarea plății. Acest lucru te scapă de mult timp pierdut și aduce un plus la felul în care te percep clienții tăi.

O integrare rapidă se poate face cu soft-ul de facturare Smartbill. Toate facturile vor fi strânse la ei în platforma de unde le poți gestiona tu sau contabilul tău.

De asemenea, Smartbill se sincronizează și cu Mobilpay, astfel încât atunci când se realizează o plata cu cardul, se emite automat și factura aferenta acesteia.

Pentru aceasta integrare e nevoie să semnezi un contract cu Smartbill și să apelezi la specialiștii tai web pentru implementarea script-urilor necesare.

#2.3 Generarea automată a documentelor de transport

Majoritatea comenzilor lansate în aceasta perioada sunt de tipul livrare la domiciliu achitate prin card. Clienții evită să iasă din casa sau să folosească tranzacții cash.

Pentru a livra rapid produsele comandate, este ideal să ai implementat în site un sistem de generare automata a AWB-urilor de transport. Ele ajung astfel direct la curier și acesta preia comanda rapid. Curierii care au integrări de acest gen sunt Fan Curier și Sameday.

Pentru aceasta integrare e nevoie să semnezi un contract cu un curier, să negociezi tarifele de transport și să apelezi la specialiștii tai web pentru implementarea scripturilor necesare.

#2.4 Ține produsele actualizate în site

Cel mai des într-un magazin online se actualizează stocurile, prețurile, imaginile și descrierile acestora. Poate părea simplu, dar în momentul în care site-ul depășește 100 de produse, îți va lua destul de mult timp să ții informațiile produselor actualizate. Pentru automatizarea acestora, se pot instala opțiuni de export în Excel. Astfel, iți va fi mult mai ușor să le modifici și să le încarci din nou în site.

# 3 Dezvoltă o strategie de promovare pentru a crește vânzările

Economiștii se așteaptă ca pandemia coronavirusului să declanșeze o criză economică pe termen scurt sau mediu. Tiparele de cumpărare se vor schimba cu siguranță.
Având în vedere acest lucru, este un moment bun pentru a-ti analiza strategia de promovare.

Din experiența crizelor economice anterioare, putem trage concluzia că cei care au încercat să își schimbe strategia au avut de câștigat pe termen lung în segmentele de piață în care mulți dintre concurenți au dispărut.

Strategiile și bugetul tău de promovare trebuie să includă acum în mod prioritar mediul online.

Mai jos enumeram câteva strategii pe care le poți discuta cu specialistul tău în promovare online, poți alege din ele în funcție de obiectivele tale:

Campanii Google Ads pentru Search, în care anunțurile produselor sau serviciilor tale apar în topul rezultatelor plătite din Google.

Campanii Google Ads pentru Display, cu bannere afișate inteligent pe alte site-uri sau reclame video afișate pe YouTube.

Campanii Facebook cu afișare și în Instagram. Promovează o postare sau crează anunțuri promovate atent direcționate catre audiența dorită.

Crează un Shop pe Facebook. Afișează automat produsele din site-ul tău direct în rețelele sociale.

Campanii de promovare SEO, prin care poți ajunge în topul rezultatelor căutărilor din Google, fară a plati pentru fiecare click, așa cum se întâmplă în campaniile Google Ads. Această strategie este de lungă durată.

Crearea de advertoriale distribuite pe bloguri și în presa care au rolul de a descrie produsele sau serviciile pe care le vinzi. Pe lângă promovare SEO vei obține și un avantaj din punct de vedere SEO.

Optimizeazarea SEO a site-ului tău. Poate fi făcută rapid, astfel încât afișarea în Google și în rețelele sociale să fie relevantă, site-ul tău să se încarce rapid și să fie performant. Poți analiza scorul optimizării SEO al site-ului tău pe Seoroast.com

Pentru cei care vând produse, afișarea acestora în platforme tip Marketplace va crește în mod sigur vânzările. Cele mai cunoscute platforme de la noi sunt: eMag, Shopmania, Price.ro, Cel.ro dar sunt și alte multe platforme nisate în funcție de tipul de business.

Promoveaza-te local!

Crează o pagina de Google my Business. Este pagina aceea care apare în rezultatele căutărilor Google în care sunt prezentate afacerile împreună cu poziționarea lor pe harta.

Crează o campanie de promovare pe Waze. Soferii vor afla cele mai noi oferte atunci cand trec pe langa sediul tău.
Aceasta strategie este utila mai ales pentru afacerile care au punct de lucru în care relaționează cu clienți.

# 4 Securitatea site-ului

În cei 10 ani petrecuți în mediul online din Romania, observăm neschimbat faptul că managerii nu sunt îngrijorați pentru securitatea site-ului lor. Principiul care le da liniște este că, daca funcționează, înseamnă că este în ordine. Adeseori însă, ajung să refacă site-ul cu totul din cauza atacurilor cibernetice. Mai jos vom explica de ce este mai important să previi acest lucru decât să aștepți să se întâmple.

Este important de știut că atacurile web fac modificări în codul site-ului și rareori în felul în care acesta este afișat. Scopul atacurilor este de a crea pagini ascunse, cu ajutorul cărora se realizează fraude. (furt de parole și conturi de card, informații personale, virusarea dispozitivelor utilizatorilor și lista poate continua).

Sfaturile noastre pentru un site securizat sunt:

  • Nu apela la firme care oferă servicii de găzduire web ieftine și de volum. Acestea nu încheie contracte cu clienții și nu își asuma nicio răspundere în cazul în care vulnerabilitatea serverului lor cauzează virusarea site-ului tău.
  • Un serviciu de găzduire profesional ar trebui să includă că servicii, pe lângă găzduirea site-ului, certificatul SSL (acel https care apare în fata unui link web), IP-ul dedicat (un singur IP alocat site-ului și emailurilor tale) și resurse hardware ale serverului care pot să susțină traficul de vizitatori zilnic de pe site, crearea automata de copii de rezerva a site-ului (backup).
  • Încheie un contract de mentenanță. S-a creat un obicei în care site-urile sunt lansate online și apoi nu exista monitorizare și actualizare de scripturi. Mentenanța trebuie făcută lunar, preferabil de către cei care au creat site-ul. Astfel vei preveni probleme de funcționalitate dar și de vulnerabilitate.
  • Păstrează o copie a fișierelor și a bazei de date. Aceasta se poate face automat, pe server, dar e indicat ca la o anumită perioada de timp, în funcție de cât de actualizat este site-ul, să descarci o copie la tine în calculator, mai ales daca serviciul de găzduire este unul ieftin și nu oferă acest serviciu.

Acest subiect a fost detaliat de catre noi mai mult in articolul de aici.

#5 Comunicarea cu echipa si clientii

Automatizează trimiterea de mesaje către clienții tai, astfel încât să rămâneți permanent în legătură.

Ei vor ști că tu ești acolo pentru ei și că se pot baza pe tine. Este un factor important având în vedere nesiguranța care s-a creat în toate domeniile din piața din Romania.

Cateva idei pentru o comunicare digitala eficienta

  • Trimite automat formulare de evaluare a satisfacției clienților cu produsul sau serviciul tău. Daca, în plus, le dai posibilitatea să posteze părerile pe site sau pe Google my Business vei avea un avantaj destul de important.
  • Daca activezi în segmentul b2b, interesează-te despre situația partenerilor tai, vezi cum îi poți ajuta și vino tu în întâmpinarea lor pentru un eventual ajutor, discount sau chiar un sfat.
  • Scrie articole despre ceea ce faci, postează-le la tine pe site și distribuie-le într-un Newsletter către clienți și abonați.
  • Daca activezi într-un domeniu ce implica și consultanta, reunta la întâlniri fizice și integrează la tine în site o secțiune de video meeting.
  • Adaugă funcția de Chat în site-ul tău. Știai că chat-ul este cea mai preferata varianta de interacțiune de către clienți, după email și telefon?.
  • Adaugă funcția de mesaj prin Whatsapp sau Facebook Messenger direct de la tine din site.

Aplicații gratuite pe care le poți folosi pentru comunicare:

Mailchimp, pentru trimiterea de mesaje automate, face față destul de bine chiar și în varianta gratuită.

Whatsapp for Business, o varianta îmbunătățită a aplicației normale, gratuită, pentru afaceri. O poți folosi pentru mesaje rapide text, voce sau video.

Zoom – pentru conferințe video cu mai mulți participanți, în varianta gratuita poți comunica cu oricâte persoane până la 40 de minute și poți face și share screen. O aplicație similară este Skype însă vei fi destul de limitat în varianta gratuită.

Discord App – o aplicație gratuită destul de complexă, pentru a crea un canal audio sau video ce te ajuta să comunici permanent cu echipa sau colegii tăi.

Tawk – o aplicație gratuită și foarte folositoare pentru a afișa un sistem de chat la tine în site.

Toate informațiile și soluțiile prezentate în acest articol sunt testate și aplicate de noi cu succes pentru clienții agenției DC Web Design, în ultimii ani. Au fost selectate ideile care pot fi implementate rapid și  serviciile gratuite care se potrivesc cel mai bine în mediul economic actual.

Mai important decât aceste idei, este să rămâi optimist și lucid în luarea deciziilor de business, numai așa poți depăși acest moment și pot apărea rezultatele pe care ți le dorești!

Suntem la un click distanță dacă ai intrebări legate de proiectul tău.