Rețelele de socializare devin rapid unul din cele mai importante aspecte ale marketing-ului digital, care oferă beneficii incredibile pentru a contacta milioane de clienți din întreaga lume.
Dacă nu apelezi la această sursă profitabilă, poți rata o oportunitate de marketing incredibilă, pentru că astfel este mai ușor să transmiți informații despre produsul și misiunea ta.
De ce să ne concentrăm pe canalele rețelelor sociale?
1. Brand cu “prezență” în mediul online
Rețelele sociale sunt printre cele mai ușoare și profitabile platforme de marketing digital ce pot fi folosite în a spori vizibilitatea afacerii tale. Pentru a porni, creează-ți mai întâi un profil personalizat pentru fiecare rețea în parte (Facebook,Instagram) și apoi interacționează online cu alții.
Prin folosirea strategiei rețelelor sociale, poți dezvolta semnificativ recunoașterea brand-ului tău. Alocând doar câteva ore pe săptămână pentru social media, mai mult de 91 % dintre utilizatori au sporit vizibilitatea brand-ului și au intensificat experiența online.
O pagină pe rețelele sociale este benefică pentru afacerea ta și printr-o activitate constantă vei putea avea o audiență mai mare pentru afacerea ta.
2. Eficientizarea costurilor
Pentru o strategie de publicitate, marketingul pe rețelele sociale este modul cel mai eficient pentru când vine vorba de costuri. Crearea unui cont și înscrierea este gratuită pentru aproape toate platformele.
Dacă decizi să folosești reclame plătite, începe întotdeauna cu mai puțin pentru a ști la ce să te aștepți. Eficientizarea costurilor este importantă pentru că te ajută să obții o returnare a investiției și să menții un buget mai mare pentru alte planuri de marketing sau de afacere.
Doar prin investirea unei sume mici de bani și timp, poți crește considerabil conversia și în final poți beneficia de returnarea sumei de bani investită inițial.
3. Interacționează cu clienții tăi
Cu cât comunici mai mult, cu atât ai mai multe șanse la conversie . Stabilește o comunicare în ambele sensuri cu audiența vizată, pentru că dorințele lor să fie cunoscute și interesul lor să fie furnizat cu ușurință. De cele mai multe ori comunicând și cunoscând clienții le poți câștiga atenția și astfel le poți transmite mai ușor mesajul brand-ului tău.
4. Loialitatea brand-ului
Prin conectarea cu clienții, este probabil păstrezi – asiguri loialitatea clienților. Dezvoltarea unui număr de clienți loiali este unul din obiectivele principale fiecărei afaceri. Satisfacția clientului și loialitatea față de brand sunt interconectate. Rețelele sociale nu se limitează la promovarea unui produs, ci este pentru campaniile promoționale. Un client percepe aceste platforme ca pe niște canale prin care poate comunica direct cu afacerea.
5. Satisfacția sănătoasă a clientului
Rețeaua socială joacă un rol vital pe platforma de comunicare și networking. Crearea unei “voci” pentru compania ta este importantă pentru îmbunătățirea imaginii de ansamblu a brand-ului. Clienții apreciază faptul că atunci când postează comentarii pe pagina ta, primesc un răspuns real și nu un mesaj computerizat. Un brand care își valorifică clienții, își conferă timp pentru a compune un mesaj personal, care este perceput natural și într-o lumină pozitivă.
6. Marketplace awareness
Una dintre cele mai bune metode de a descoperi nevoile și dorințele clienților tăi, în locul interacțiunii directe cu ei, este Marketplace awareness. Acesta este considerat cel mai valoros avantaj al rețelelor de socializare. Prin studierea activităților pe profilul tău, poți observa interesul și opiniile clienților, pe care nu le-ai putea cunoaște fără o prezență în cadrul rețelelor de socializare.
Ca o modalitate complementară de verificare, rețelele sociale te pot ajuta să obții informații și să înțelegi mai bine industria din care faci parte. După ce obții mult trafic online, poți folosi modalități adiționale pentru a analiza zonele demografice ale clienților tăi.
7. Mai multă autoritate pentru brand
Pentru a face afacerea mai puternică, loialitatea față de brand și satisfacția clienților au împreună un rol important, dar totul se rezumă la comunicare. Dacă clienții tăi observă că postezi pe rețele sociale, că le-ai răspuns solicitărilor și că ai un conținut original, își vor forma în minte o imagine pozitivă.
Interacțiunea constantă cu clienții tăi demonstrează că ție și afacerii tale vă pasă de ei.
Din moment ce ai dobândit niște clienți mulțumiți, care vorbesc mult despre experiența lor pozitivă în achiziții, poți permite ca publicitatea să fie făcută pentru tine prin clienți veritabili care ți-au apreciat produsul sau serviciile.
8. Trafic sporit
Un alt beneficiu al rețelelor sociale este că ajută la dezvoltarea traficului tău virtual. Prin transmiterea conținutului oferi un motiv utilizatorilor de a contacta site-ul tău. Cu cât vei avea mai mult conținut de calitate, cu atât vei genera mai mult trafic pe site și timp vei obține o conversie de clienți.
9. Avantaje SEO
Afacerile care își transmit domeniul de activitate pe rețelele de socializare, transmit un semnal despre brand către motoarele de căutare care dezvăluie validitatea, integritatea și continuitatea brand-ului.
Concluzii:
O actualizare strategiei potrivite de marketing cadrul rețelelor de socializare conduce la un trafic sporit, un SEO bun, o loialitate brand-ului și o satisfacție ridicată a clientului.