Web Design

Freelancer sau Agenție Web-Design – Care este cea mai bună soluție?

Când există o căutare a unei agenții pentru web-design sau pentru crearea unei aplicații, se pot lua în considerare câteva opțiuni.

În mod evident, poate face chiar o persoană acest lucru, dar asta ar presupune un nivel avansat de web development și multe ore de muncă. A doua opțiune ar fi să angajezi pe cineva care ar face asta pentru tine. Și uite așa se complică lucrurile.

În acest articol se va încerca identificarea beneficiilor de a angaja un freelancer și compararea cu cele de a contracta o agenție, identificarea elementelor pro și contra și identificarea rezultatului pentru o mai bună potrivire a fiecărui tip de contractor.

Freelancer sau Agenție Web Design?

Dacă o persoană poate rezolva sarcina, de ce să fie angajați o mulțime de oameni pentru rezolvarea ei? Sau poate că întrebarea este invers: dacă agențiile există, dezvoltarea unui site poate fi realizată de un singur om?

Sunt oameni care pretind că pot gestiona individual dezvoltarea unui site sau a aplicațiilor online. Acest tip de designeri au portofolii decente și lucrările lor anterioare pot fi întradevăr bune. Alternativa ar fi agențiile de web design, companii cu un număr de angajați dedicați fiecare pe segmentele proiectului tau. Atunci cum să se aleagă? Hai sa vedem:

Beneficiile unui freelancer

  • Comunicarea. Când cineva se confruntă cu o singură persoană, acea persoană este responsabilă de ea însăși și de ceea ce are de făcut. Acest aspect simplifică drastic comunicarea. Un designer nu va avea opțiunea de a comunica că este în urmă cu programul, din cauza altei persoane.
  • Flexibilitatea. Designerii nu au nicio problemă în a lucra la ore ciudate. Ei nu trebuie să își desfășoare activitatea în timpul orelor de program și pot să actualizeze site-ul noaptea târziu, să scrie coduri oricând sau să posteze dimineața devreme materiale pe rețelele de socializare. Cineva trebuie să fie explicit asupra cerințelor și ei își vor alege perioada optimă pentru a realiza totul.
  • Prețul. Un freelancer te va taxa pentru majoritatea serviciilor sale, dar în final, o persoană plătește doar pentru lucrarea în sine. Compania va include mereu și alte cheltuieli pe factură. De aceea, în marea majoritate a cazurilor, angajarea unui freelancer va fi mai ieftină decât angajarea unei companii.
  • Rapiditatea. Freelancerii sunt motivați să facă rapid o treabă bună. Ei știu că este în avantajul lor să îți depășească așteptările și să fie de încredere. Ei doresc să finalizeze sarcina și nu au timp de pierdut pentru bârfe sau politici de birou.

Dezavantajele în a angaja un freelancer

Există mereu două fețe ale monedei și astfel hai să menționăm câteva dezavantaje de a angaja un freelancer:

  • Disponibilitatea. Un freelancer bun și renumit va lucra mereu la mai multe proiecte în același timp. Este posibil ca designer-ul dorit să nu fie disponibil atunci când este nevoie de el. Cu puțină negociere și planificare de ambele părți, se poate găsi adesea o soluție.
  • Dependabilitatea. În timp ce majoritatea freelancerilor se străduiesc să finalizeze treaba cât de repede posibil, nu se vor considera niciodată angajații sau subordonații tăi. Aceasta înseamnă că se pot ocupa de treburile personale, fără să fie obligați să anunțe și nu se poate face nimic în această privință. Acesta e un aspect important deoarece dacă un freelancer ‘dispare’ din cauza unor probleme personale, acesta nu poate fi tras la răspundere.
  • Complexitatea. Un freelancer nu poate gestiona crearea de site-uri și aplicatii complexe. Majoritatea își iau angajamente de acest tip dar fără o echipă acest tip de proiecte nu se pot realiza.
  • Confidențialitatea. În domeniul IT, confidențialitatea înseamnă adesea supraviețuirea pe piață. Desigur că se poate solicita freelancerilor să semneze un acord de confidențialitate, dar tot trebuie să se analizeze riscurile. Același designer care lucrează pentru tine astăzi, poate să se asocieze mâine cu competitorii tăi.

Beneficiile de a angaja o Agenție de Web Design

O agenție va fi capabilă să ofere mai multe servicii și să prezinte mai mult de o soluție. O agenție are acces la toate instrumentele și resursele necesare, nu numai pentru a construi un site, dar și de a-l păstra funcțional. Pe scurt, avantajele unei agenții sunt:

  • Cunoștințe colective de specialitate. O persoană va primi servicii de la mai mulți profesioniști, iar produsul finit va fi alcătuit de profesioniști cu experiență în mai multe domenii, incluzând design, programare, promovare, editare foto / video și scrierea conținutului.
  • Fără codarea corespunzătoare, site-ul nu va fi afișat sau nu va funcționa pe toate platformele la fel de bine. O agentie cu procesele de lucru bine puse la punct va acoperi toate necesitățile site-ului și va garanta o performanță fără probleme.
  • Suport continuu. O companie de web design nu te va abandona imediat ce site-ul s-a finalizat. Ei vor rămâne în preajmă pentru a furniza suport continuu. Prin comparație, un freelancer poate să nu aibă tot timpul și instrumentele necesare în a menține site-ul funcțional mult timp.
  • Un produs de nivel mondial. Rar există site-uri câștigatoare de premii printre cele alcătuite de freelanceri. Toate soluțiile elegante, rapide, fine și atrăgătoare sunt create de o echipă. Dacă se dorește altceva în afară de un site simplu de prezentare, aveți nevoie de o agenție de creare site.

Dezavantajele de a angaja o Agenție Web Design

  •  Cheltuieli mai mari. Așa cum s-a menționat, angajarea unei echipe este mai costisitoare decât angajarea unei singure persoane. O companie trebuie să suporte cheltuielile, în afara serviciului însuși (chiria spațiului, angajați, taxe, utilități, furnizori).
  • Intervale de timp extinse. Companiile nu fac rapid lucrurile și nu este din cauză că nu doresc asta. Procesele interne și comunicațiile iau mai mult timp. În timp ce pot livra un produs finit mai bun decât al unui freelancer, companiile vor lucra la el de două ori mai mult.
  • Dacă se angajează o companie, majoritatea ideilor vor fi comunicate printr-un singur manager, în timp ce munca efectivă va fi executată de oameni care nu vor fi întâlniți niciodată. Acest lucru sporește șansele ca ceva să fie interpretat greșit. Daca agentia are aceste procese bine puse la punct nu vor fi probleme.

Care soluție este mai bună pentru dezvoltarea site-ului?

Procesul de design și dezvoltare a unui site online bun este complex și pe mai multe etape. Întrebarea dacă să se angajeze un designer sau o agenţie de web design cu multe resurse în dezvoltarea online, depinde de ce așteptări sunt pentru site-ul rezultat.

Se dorește un site care să deservească un scop prezent sau să se testeze ideile de afaceri prin intermediul site-ului pentru a se sesiza reacția pieței sau să se lanseze rapid un site și să mențină un minim de cheltuieli? Atunci angajarea unui designer poate fi alegerea potrivită.

Totuși trebuie reținute niște lucruri. Un site alcătuit de un designer va deservi numai un scop bine definit. Acesta nu va putea să crească, să se dezvolte sau să se actualizeze. Nu va putea beneficia de suport continuu și nu se va putea adapta la standardele unui site în expansiune. De aceea se recomandă angajarea unei companii. Prin investirea de mai mult timp și bani, se va obține un produs capabil să suplinească obiectivele variate ale afacerii aflate în expansiune pentru următorii ani.

Care soluție este mai bună pentru dezvoltarea unei aplicații?

Scopul de a dezvolta o aplicație poate părea mai nesemnificativ decât acela al unui site. O aplicație este creată pentru a funcționa numai într-un mediu specific și nu va necesita optimizare pentru fiecare browser, platformă sau sistem de operare.

Contrar site-urilor, există exemple pentru aplicațiile de succes construite de designeri. În dezvoltarea externalizata a aplicațiilor, există opțiunea de aproape 50/50, iar dacă este nevoie de o aplicație simplă și sunt așteptați termeni de livrare rapizi, să se apeleze la un designer.

Dacă se țintește mai sus și se dorește ca aplicația să concureze cu liderii pieței, atunci să se apeleze la o companie.

Concluzia?

Deci care sunt mai populari în prezent, freelancerii sau companiile? Dificil de spus. Creșterea afacerilor designerilor în jurul lumii este percepută de câțiva ca un nou început al contractizarii. Însă nu este nimeni atât de sigur. Sunt sarcini trasate pe care numai o echipă le poate soluționa cu succes. Multe decizii de acest gen sunt analizate numai din punct de vedere financiar, însă este o capcană de care freelancerii pot profita. Atunci când calitatea proiectelor este luată în calcul, agențiile au toate argumentele de a fi alese.